зарубіжна література 8-А, 8-Б клас

Шановні діти! Під час карантину працюємо дистанційно. У робочому зошиті робимо відповідний запис ( число, класна (чи домашня) робота, виконуємо завдання та надсилаємо за електронною адресою: psvtanya2014@gmail.com

8-Б (22.09)
 Морально- філософський зміст біблійних сюжетів і образів
Розвиток мовлення№1( у.)
Твір-опис ( за картиною на біблійний сюжет). Обов`язково з демонстрацією картини яку ви описуєте!
Зустріч на онлайн-уроці відбудеться о 12.00. за посиланням:































































20.05. (А,Б)
Урок№1. Літературна вікторина: " Найкращий знавець"
1. Що покладено в основу трагедії Есхіла " Прометей закутий"?
2. Хто із середньовічних поетів Сходу мав енциклопедичні знання з різних галузей?
3. Як називається вірш філософсько-ліричного змісту, у якому римуються 1, 2 і 4 рядки?
4. Кого все життя кохав Ф.Петрарка?
5. Французький відповідник слова Відродження?
6. Як перекладають книгу " Канцоньєре" і скільки віршів вона налічує?
7. Який світоглядний напрям став основою доби Відродження? 
8. Які священі пам`ятки людства ви знаєте? 
9. У якому віці до М.де Сервантеса Сааведра прийшла слава?
10. Що лягло в основу сюжету В.Шекспіра " Ромео і Джульєтта"?
11. Кому спало на думку влаштувати для пана Журдена маскарад? (Мольєр " Міщанин - шляхтич")
12. Скільки періодів творчості В. Шекспіра?
( відповіді надіслати на ел. скриньку)
Урок №2. Контрольна робота №6. За розділом: " Література 20-21ст. У пошуках себе і високого польоту".
https://www.classtime.com/code/9Q6Y3Y

13.05. (А,Б)
Урок №1. Тема: М. Аромштам "Коли відпочивають янголи". Учителька та її учні: два погляди на один світ. Моральні проблеми та їхнє осмислення у творі.
Мета: поглибити знання сюжету твору; розвивати вміння працювати з художнім текстом, формувати аналітичне мислення, усне і писемне мовлення, моральні якості; активну життєву позицію, вміння об`єктивно оцінювати позитивні і негативні сторони життя, повагу до людей.
Завдання: знати зміст твору "Коли відпочивають янголи"; підготуватися до позакласного читання( У. Старк " Маленька книга про любов").
Урок №2. Позакласне читання№4.  У. Старк " Маленька книга про любов".
Завдання: написати відгук (6-7 речень) на прочитану книгу " Маленька книга про любов"; підготуватися до к.р. №6.

06.05. ( А,Б)
Урок №1. Тема: Алегоричні образи у творі Річарда Баха " Чайка Джонатан Лівінгстон". Ознаки притчі утворі.
 Мета: повторити поняття " алегорія", "притча"; виказувати свої думки щодо прочитаного; аналізувати вчинки Джонатана.
Завдання: Дати коротку відповідь на питання: "Чому вчить повість-притча " Чайка Джонатан Лівінгстон"?".
Урок №2. Тема: Барбара Космовська " Буба", " Буба: мертвий сезон". Ідея поваги й любові до людини. Батьки-діти-онуки. Сімейні цінності у творі.
Мета: дослідити твори Барбари Космовської про Бубу розкрити гуманістичний сенс творів Космовської, їх актуальність для людей у сучасному світі; сприяти знаходженню шляхів порозуміння між батьками й дітьми, формуванню міжособистісних взаємин підлітків.
Завдання: прочитати твір Б. Космовської "Буба", " Буба: мертвий сезон".
Вікторина «Чи уважний ти читач?»
1. Які дитячі малюнки були на шарфиках й шапочках Маньчаків? 
2. Яку умову поставила Йолька? 
3. Як звали домробітницю? 
4. Яке прізвисько було у фізкультурника?
5. Яка була хвороба в дідуся? 
6. Що попросив привезти з моря дідусь? 
7. Чим захоплювався Мілош? 
8. З ким порівняв дідусь пана Маньчака, коли той показав йому золотий зуб? 
9. Як називали хімічку? 
10. Яка кличка була в собаки Буби? 
11. Як називає подарунки Буба? 

29.04. ( А,Б)
Урок №1. Тема: Річард Бах " Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору як філософська метафора людського буття.
Мета: розпочати знайомство із сучасною зарубіжною літературою, ознайомитись з життям Річарда Баха та його творчістю, а також ознайомитись  з історією створення притчі «Чайка по імені Джонатан Лівінгстон» та її сюжетною лінією; розкрити символізм твору; розвивати аналітичне мислення, вміння виявляти й інтерпретувати глибинні змістові пласти літературного твору; виховувати в учнів любов до життя, повагу до прекрасного та інтерес до сучасної літератури; активізувати читацький інтерес.
Завдання: 
1. Прочитати статтю.
«Чайка Джонатан Лівінгстон» (1970 р.) — одна з головних книг XX ст. Це стисла і мудра притча про велику мрію, яка живе в душі кожної людини, — мрію про політ, про покликання, мрію про безмежну досконалість.
Ідея написання книги виникла в автора 1959 року і була реалізована через вісім років. Письменник вважав, що він не автор твору, а лише медіум. Одного разу, прогулюючись туманним берегом каналу Белмонт Шор (штат Каліфорнія), він почув Голос, який вимовив загадкові слова: «Чайка Джонатан Лівінгстон». Підкоряючись Голосу, він сів за письмовий стіл і записав марево, що пройшло перед його очима, як кінострічка. Але на цьому історія майже скінчилась. Скільки письменник не намагався власноручно продовжити повість, йому це не вдавалось, аж поки через 8 років примарилось продовження. Повість не одразу вразила видавців і читачів, спроби видати її окремою книжкою закінчилися невдало. Лише після того, як книгу було ілюстровано чудовими світлинами фотографа-анімаліста Расела Масона, вона стала популярною.
За жанром — це алегорично-філософська повість про призначення людського життя. Річард Бах задумав написати про птаха, який мріяв пройти крізь стіну обмежень і заборон, виявивши наполегливість у подоланні своїх обмежених можливостей, упевненість у необхідність боротьби за досягнення своєї мети.
Притча побудована із трьох частин та епіграфа: «Справжньому Джонатану — Чайці, яка живе в кожному із нас». (Ім'я чайки Джонатан Лівінгстон — ім'я славетного американського льотчика 30-х років XX ст.)
2. Прочитати повість-притчу  «Чайка Джонатан Лівінгстон».
Урок №2. Тема: Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання.
Мета:допомогти учням простежити еволюцію головного героя, проаналізувати мотиви й наслідки його вчинків, розвивати критичне мислення, навчити формулювати та висловлювати особисте ставлення до проблем, порушених у творі, здійснити аналітичне дослідження повісті Р. Баха; виховувати активну життєву позицію, прагнення до самопізнання та самовдосконалення. 
Завдання: 
1. Послухати поезію Л. Костенко " Крила" ( читає Б. Ступка):  https://www.youtube.com/watch?v=kkHMxXsnE5k;
2. На основі прочитаного твору і прослуховування поезії, написати твір-мініатюру на тему: «Досконалість немає меж».( 5-7 речень)
22.04. (А, Б)
Література 20-21ст. У пошуках себе і високого польоту.
Тема: Антуан де Сент - Екзюпері Людські взаємини , моральні цінності в казці-притчі " Маленький принц". Художні образи. Філософський зміст твору.
Мета: ознайомитись із життям і творчістю А. де Сент-Екзюпері; засвоїти поняття " філософська казка-притча"; розуміти ідейно- художній та філософський зміст твору його гуманістичну спрямованість; 
Завдання: прочитати статтю підручника про життєвий і творчий шлях письменника, закріпити прочитане переглядом  документ. фільму за посиланням : https://sway.com/s/wu3hLSE2A0hfwYav/embed; читати повість - казку "Маленький принц", виписати вислови  ( 2-3) Маленького принца про сенс життя та надіслати.
15.04. ( А,Б) 
Урок №1. Позакласне читання №3 І.О. Бунін " Красуня".
Мета: ознайомитися із життєвим і творчим шляхом І. Буніна та його твором " Красуня"; визначити задум письменника, .основну ідею твору; відпрацювати вміння виділяти головне в тексті; висловлювати свою думку, аргументовувати її.
Завдання: підготуватися до написання контрольного твору на тему (за епіграфом) до оповідання І. Буніна " Красуня": Ви красу не шукайте назовні,
                                                Із сердець б`є краса джерелом ( В.Тушнова).
Урок № 2. Контрольна робота № 5. за розділом: "Бароко і класицизм"
Завдання : Написати контрольний літературний диктант.
Літературний диктант: ( правильна відповідь 1бал)
1. У якому жанрі написаний твір Буніна " Красуня"?
2. Хто є головним героєм твору?
3. Скільки йому років?
4. Перелічте персонажів твору.
5. З якого персонажа починається опис? 
6. Кого боявся чиновник?
7. Якого віку був чиновник?
8. Куди мачуха відправила спати хлопчика?
9. Що відчувала красуня до хлопчика?
10. Хто подарував книгу хлопчику?
11. Що для хлопчика було символом щасливого життя? 
12. Від скількох особ ведеться розповідь у творі?
08.04. ( А,Б)
Урок 1.Тема: Основні образи комедії  " Міщанин - шляхтич". Засоби комічного у творі.
Мета:уміти  визначати засоби творення комічного у творі ; повторити відомості із теорії літератури( гумор, іронія, сарказм, сатира); розвивати навички критичного мислення; виховувати кращі риси людського характеру, почуття краси та естетичний смак.
Завдання: характеризувати образи комедії, виказувати своє ставлення до героїв твору та подій; підготуватися до розвитку мовлення.
Урок 2. Тема: Розвиток мовлення №4(у).
Завдання: скласти рецензію до твору Мольєра " Міщанин - шляхтич".
Додаток:
Що таке рецензія?
Рецензія – це відгук на певний твір (книгу, гру, фільм), призначений для складання вражень про нього. Це невеликий текст, який містить огляд, розбір та аналіз твору. Сьогодні ми говоритимемо про книжкові рецензії, хоча багато зі сказаного можна спроектувати на фільми, ігри, музичні диски тощо.

01.04. ( А,Б)
Урок№1. Тема: Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд). Джонн Донн " Щоб мучить мене...".Напруга почуттів ліричного героя.Символіка. Поетична мова.
Мета:  розкрити особливості бароко як літературного напряму, показати багатство художніх  надбань бароко; формувати цілісний світогляд восьмикласників; розвивати навички характеристики художнього напряму; пробуджувати інтерес до мистецтва бароко; виховувати шанобливе ставлення до творів мистецтва.
Завдання: прочитати статтю підручника " Бароко у літературі та інших галузях мистецтва"; засвоїти поняття "бароко"; переглянути відеопрезентацію: https://www.youtube.com/watch?v=3CCc6g6PDTg ; виразно читати вірш Дж. Донна " Щоб мучить мене..."; зробити письмовий аналіз вірша у робочому зошиті,а також виконати вправу:
 Вправа «Так - ні».
1. Мистецтво бароко зародилось в Україні.
2. Хронологічні  межі доби європейського бароко XV-XVI століття.
3.  Бароко з італійської перекладається як вигадливий, химерний.
4.  Бароко було добою панування природничих і точних наук.
5.  Провідна тема літератури бароко - відображення життя середньовічної людини.
6.    Дж. Донн, П. Кальдерон, Г. Сковорода - письменники доби бароко.
7.  Найяскравіше бароко проявилось у музиці.
8.  Художник Рафаель Санті - представник епохи бароко.
9.  Метафора - художній засіб, характерний для літератури бароко.
10. Чи є характерним для мистецтва бароко прагнення вразити пишним барвистим стилем?
11. Українське бароко називають мазепинське бароко.
12. Людина - ідеальний взірець для наслідування в мистецтві бароко.
Урок №2.Тема: Історичні умови, філософське та естетичне підгрунтя класицизму. характерні ознаки класицизму як художнього напряму. Мольєр - майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство у драматургії. Історія створення комедії " Міщанин-шляхтич".Тематика і проблематика твору. Основні образи комедії.
Мета: ознайомитись із життєвим та творчим шляхом Мольєра та літературним і мистецьким напрямом "класицизм",  за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-zarubizhno-literaturi-u-8-klasi-z-temi-klasicizm-yak-hudozhniy-napryam-u-literaturi-moler---komediograf-aktor-teatralniy-diyach-38429.html
Завдання: знати факти із життя Мольєра; уміти відрізняти напрям бароко від класицизму; читати комедію " Міщанин- шляхтич", переказувати прочитане; засвоїти поняття "комедія", різновиди комічного.

18.03. (А,Б)
Урок №1.Тема: Дон Кіхот і Санчо Панса- парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. Синтез різних жанрових ознак у романі. Популярність вічних образів.
Мета: порівняти характери головних героїв, зробити висновки про їх вчинки, підбити підсумки.
Завдання: дочитати твір "Дон Кіхот", написати твір-мініатюру за темою: " Чи є місце таким , як Дон Кіхот, у нашому житті?"
Готуємося до  контрольного твору за запропонованими темами.
Урок №2. Контрольна робота № 4.за розділом: " Відродження". ( пишемо на одну із запропонованих тем і надсилаємо).






11 комментариев:

  1. Добый вечер.Подскажите где найти полное содержание текста а не укороченно " Маленькая книга про любовь" по которой контрольная работа
    захаричев 8б

    ОтветитьУдалить
  2. Да уж такие этичные коментарии.

    ОтветитьУдалить